יום שלישי, 27 בינואר 2015

פינות ישיבה מעור לעומת פינות ישיבה מבד

הסלון הוא בדרך כלל מרכז הבית, בו המשפחה מתקבצת יחד ומבלה זמן איכות יחדיו. עיצוב הסלון מקרין על כל האווירה בבית אך לא ניתן לדבר על עיצוב הסלון מבלי לקחת בחשבון את מערכות הישיבה. מערכות ישיבה אנו בדרך כלל ממקמים בסלון וישנם סוגים שונים של מערכות ישיבה; הן מגיעות בצבעים ועיצובים שונים וכל אחת מהן נותנת מראה שונה לסלון. ישנן מערכות ישיבה קלסיות המורכבות מסט שלושה חלקים הכולל ספה גדולה, ספא בינונית וכורסה. ישנם גם עיצובים של פינות ישיבה (מערכות ישיבה פינתיות) ועיצובים של מערכות ישיבה מודרניות.

מערכות הישיבה ופינות הישיבה לא נבדלות אך ורק בצורה ובצבע אלא גם בחומרים מהם הן עשויות; למשל ישנן מערכות ישיבה מבד ומערכות ישיבה מעור. לכל חומר יש את היתרונות והחסרונות שלו והוא מהווה חלק בלתי מפרד מהעיצוב. מערכות הישיבה ופינות הישיבה הן מרכיב מרכזי בעיצוב הבית ומתן אווירה בבית.
פינות ישיבה הולכות וצוברות פופולריות ומציבות תחרות למערכות הישיבה הקלסיות המורכבות מסט של שלושה חלקים. לפינות ישיבה יש שני מאפיינים בולטים: ראשית הן מאפשרות ניצול טוב יותר של המרחב בסלון, ניתן למקם אותן בפינה וזה נותן לכם הרבה מקום פנוי, להבדיל ממערכות ישיבה קלסיות. מאפיין שני של מערכות ישיבה פינתיות הוא תחושת ה”ביחד”; אין הפרדה בין היחידות וכל האנשים יושבים על אותה יחידה. אין את המרחק והשבר הפיזי כמו במערכות ישיבה אחרות.

ישנן פינות ישיבה מחומרים שונים, כמו פינות ישיבה מבד ופינות ישיבה מעור. לכל חומר יש את המאפיינים שלו המשפיעים על מראה ותחושת הישיבה וכל חוויית הישיבה וכמו כן על העיצוב הכללי של החדר. פינות ישיבה מעור נחשבות לאיכותיות ויוקרתיות, הן נעימות למגע ונותנות חווית ישיבה מעולה. עור מגיע במגוון עיצובים מודרניים וצבעים שונים המשתלבים עם כל עיצוב. פינות ישיבה מעור מאריכות חיים ושומרות על מראה חדש לאורך שנים כאשר מקפידים לתחזק אותן כראוי. כאשר בוחרים פינות ישיבה צריך לחשוב גם על הפונקציונליות ולקחת בחשבון עמידות לכתמים – מבחינת ההיבט הזה ספות עור הן קלות מאוד לניקוי. את רובם של הכתמים על פינות ישיבה מעור ניתן לנקות בקלות. אפילו כתמי דיו (נפוץ מאוד בבתים) הנחשבים לקשים להסרה. פינות ישיבה מעור מומלצות למי שסובל מבעיות של אלרגיות שונות מכיוון שהן צוברות פחות אבק.

אפשרות אחרות הן פינות ישיבה מעוצבות מבד. הן יכולות להיות נוחות מאוד אך כמובן שזה תלוי בסוג הבד מכיוון שישנם סוגים רבים. ישנם אנשים המעדיפים פינות ישיבה מבד, במיוחד בחודשי הקיץ בהם המגע עם העור מרגיש דביק. מבחינת ההיבט הפונקציונלי אנשים תמיד מודאגים מהרגישות לכתמים של פינות ישיבה מבד, האמת היא שעם הטכנולוגיה של היום אין יותר מידי מה לדאוג. הרהיטים מטופלים בחומרים דוחי כתמים המקלים על ניקוי הכתם. יתרון נוסף של פינות ישיבה מבד הוא שהן אינן רגישות לשריטות כמו פינות ישיבה מעור.

בסופו של דבר תוכלו למצוא פתרונות גם מעור וגם מבד עבור העיצוב שלכם. טיפ אחד שאני יכול להגיד לכם שתקף לשני סוגי החומרים – גם בעור וגם בבד ישנם סוגים שונים של של איכויות ויש לשים לב לפרטים הקטנים של האיכות בכל סוג של חומר.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה